Tre skäl till varför människor besöker en butik

Många konsumenter besöker en butik av olika skäl. Oavsett om de vill lära sig mer om något i butiken eller upptäcka något nytt ger en resa till detaljhandeln dem en inneboende tillfredsställelse. Detta nöje kan uttryckas genom köpet av en viss vara.

Den här artikeln beskriver de tre vanligaste orsakerna till varför människor besöker en butik och ger tips för att göra shoppingupplevelsen roligare för alla. Nästa gång du är på jakt efter något nytt kan du överväga att handla på nätet!

Av dessa konsumenter är det 75 procent som försöker sig på ett nytt shoppingbeteende. De främsta orsakerna till detta är ekonomisk press, ändrade prioriteringar och butiksstängningar. Trots dessa orsaker är det många konsumenter som provar nya varumärken och produkter. Faktum är att 36 procent införlivar ett privat märkesmärke i sina liv. Och 73 procent av dessa konsumenter planerar att fortsätta att prova nya märken. Den här trenden är vanligast bland Gen Z och personer med högre inkomster. Även om detta kan verka kontraintuitivt bör konsumenterna ta del av dessa nya rön.

I början av social shopping inkluderade Pinterest användarnas kameror. Genom att ta ett foto av en produkt sökte tjänsten efter liknande produkter och länkar till återförsäljarens webbplats. Sedan lanserade några före detta Google-chefer och Starbucks-chefer Tuli, en app för social shopping som kopplar samman restauranger med konsumenter. Webbplatsen gör det också möjligt för kunderna att beställa mat direkt från foton. När Tuli når sin fulla lansering i augusti 2020 kommer den att göra det möjligt för människor att beställa mat online.

Tips för att lyckas med online-shopping

Om du är en digital infödd har du förmodligen provat att handla på nätet. Fler butiker lägger till dörr-till-dörr-leverans och alternativ för att hämta vid trottoarkanten. Bara den bekvämligheten höjer online-shopping. Men uppkomsten av cyberpunk-trenden betyder inte att allt är förlorat. Forskare säger att en post-coronavirus-boom är på väg att inträffa. Denna millennieinfluerade shoppingvåg kommer troligen att bestå. Följ de här tipsen för att lyckas med online-shopping.

Först och främst ska du läsa beskrivningen av en produkt noggrant. På så sätt undviker du eventuella överraskningar. Kom också ihåg att göra en del jämförelser. När du letar efter en viss produkt, jämför priserna i flera nätbutiker. Genom att göra detta kan du hitta den bästa affären och det billigaste priset för den. Men akta dig för lurendrejerier och bedragare! Näthandel är ett utmärkt sätt att spara tid och pengar. Ju mer research du gör, desto bättre.

För det andra, handla på nätet om du har en internetuppkoppling med hög hastighet. Du får ett större utbud av alternativ än i en fysisk butik. Näthandlare på nätet har vanligtvis ett större urval av produkter eftersom de inte har fysiska butiker. Du kan köpa nästan vad som helst från alla återförsäljare som erbjuder en närvaro på nätet. Och eftersom du kan handla dygnet runt behöver du inte oroa dig för tidsbegränsningar. Det är en viktig fördel när det gäller att spara tid och pengar!

Det tredje är personalisering. Konsumenterna vill ha en personlig shoppingupplevelse. En nyligen genomförd Accenture-studie visade att konsumenter handlar med varumärken som kommer ihåg dem, ger relevanta erbjudanden och rekommenderar produkter till dem. När du är online ska din shoppingupplevelse vara så personlig som möjligt, så att du är säker på att hitta rätt produkt för dig. Du kommer också att kunna spara mycket pengar. Se bara till att följa dessa tips för att hålla din shoppingupplevelse på nätet säker och trygg.

Hur du får ut det mesta av Amazon-shopping

När du vill köpa något kan du tycka att det är bekvämt att göra ett onlineköp via Amazon. Du kan använda Amazon för att skapa önskelistor, spåra priser och hitta de bästa erbjudandena på en produkt. Den här webbplatsen erbjuder också många andra tjänster, bland annat personlig anpassning, leverans och betalning. För att få ut så mycket som möjligt av Amazon finns här några tips:

Använd filter för att förfina din sökning. Amazon har 11 större avdelningar och närmare 100 underavdelningar. Du kan enkelt begränsa listan med artiklar efter skärmstorlek, skärmteknik, prisklass, modellår med mera. Du kan också söka efter allmänna typer av produkter. Genom att tillämpa filter på din sökning kan du snabbt begränsa resultaten. I slutändan kan du välja att köpa varor utifrån vad du vill ha och betala så lite som möjligt.

Använd produktfoton för att jämföra priser. Produktens foto hjälper dig att verifiera dess äkthet. Seriösa säljare lägger upp högkvalitativa foton av sina produkter. Vissa av dem kan även lägga upp videor. Se till att kolla in de tre olika priserna för samma produkt. Ett pris är ”listpriset”, vilket är det rekommenderade försäljningspriset från tillverkaren. De andra två är ”pris” och ”försäljningspris”. Om varan är berättigad till Prime kommer den att vara markerad som Prime.

Medans Amazon-appen var tillfälligt nere släppte företaget snabbt en ny app med liknande funktioner. Appen har stängts av från den dolda appbutiken, så det är inte värt att ladda ner den om du inte har tillgång till Play Store. Amazon Shopping är också bättre än originalet. Om du letar efter en app som fungerar tillsammans med webbplatsen kan du ladda ner Amazon-appen från App Store. Men du bör alltid se till att läsa recensioner om produkten innan du laddar ner den.

Fördelar och nackdelar med köpcentrum

Frågan om huruvida man ska bygga ett köpcentrum i sitt område eller inte har länge varit en gåta. Det finns dock några viktiga punkter att komma ihåg när man bedömer genomförbarheten av ett köpcentrum. Om du har en grupp människor i din grupp kan ett köpcentrum vara den perfekta platsen för att handla. Här är några av fördelarna med köpcentrum i ditt område. Och bli inte förvånad om du upptäcker att ett av de bäst belägna centren finns precis i din trädgård.

En stor fördel med köpcentrum är deras främsta bekvämlighetsfördel jämfört med det centrala affärsdistriktet. Ett problem kan vara att det är svårt att få tag på parkeringsplatser, särskilt om kunderna kör från ett avlägset område. Lyckligtvis tar modern planering av köpcentrum hänsyn till detta problem. Svaret ligger i täthet. Många trafikundersökningar visar att det finns ett direkt samband mellan täthet och volym. När bilarna står närmare varandra färdas de långsammare. Dessutom kan behovet av parkeringsplatser underskattas av byggherrar, eftersom de värderar marken för högt för att ägna den åt parkering.

En annan nackdel med köpcentrum är att de inte har någon food court. Många köpcentrum delar dock parkeringsplatser med kiosker som säljer snacks och smörgåsar. Vissa köpcentrum hyr till och med en butik av en snabbmatskedja som Subway Sandwich. Andra vanliga hyresgäster i köpcentrum är små livsmedelsbutiker, videouthyrningsbutiker, kemtvättar, caféer och kaféer. Även om köpcentrum i allmänhet är bekväma erbjuder de ändå inte mycket mer än det nödvändigaste.Klicka här för att komma vidare till relevant innehåll